Sylwetki twórców

Roberto Skolmowski – Reżyser
7-r-skolmowski

Reżyser, scenarzysta, pedagog i aktor. Zadebiutował w Operze Bytomskiej w 1987 roku reżyserując „Rigoletto” G. Verdiego i od tego czasu zasłynął oryginalnymi realizacjami ponad 80 widowisk operowych. Wśród nich znalazły się liczne dzieła G. Verdiego, m.in. „Otello”, „Trubadur”, „Falstaff”, „Moc przeznaczenia”, „Nabucco”, „Traviata”, „Rigoletto”, „Requiem” i trzy inscenizacje „Widm” S. Moniuszki, w tym słynna wersja przygotowana dla Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans. Wśród jego inscenizacji teatralnych z udziałem setek wykonawców znalazła się „Carmina Burana” C. Orffa, która w 2009 roku zebrała cztery najważniejsze Złote Maski (m.in. za scenariusz, reżyserię i inscenizację). Jego monumentalne superprodukcje przygotowane z wielkim rozmachem i z użyciem nowych technologii multimedialnych i telewizyjnych (m.in. „Carmen”, „Trubadur”) obejrzały dziesiątki tysięcy widzów. Z dużym powodzeniem reżyseruje musicale, operetki i komedie muzyczne. Jest autorem kilkunastu inscenizowanych koncertów i gali. Zajmuje się również reżyserią świateł z użyciem najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Jego spektakle gościły na festiwalach krajowych i zagranicznych.


Tadeusz Płatek – Kierownictwo muzyczne
8-t-platek

Studiował na Uniwersytecie Jagiellońskim (dziennikarstwo i europeistykę), na Akademii Muzycznej w Krakowie (teorię muzyki) oraz w Królewskim Konserwatorium w Brukseli (dyrygenturę). W 2012 roku ukończył wydział dyrygentury symfoniczno-operowej w Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie prof. Tadeusza Strugały, gdzie obecnie odbywa studia doktoranckie. Zadebiutował w 2009 roku w Londynie na festiwalu Copernicus, organizowanym wspólnie przez Royal Academy of Music i Royal College of Music. W latach 2008–2012 był asystentem w Operze Krakowskiej, uczestnicząc w przygotowaniu m.in. oper „Eugeniusz Oniegin”, „Carmen”, „Traviata” oraz „Halka”, którą poprowadził w ramach swojego spektaklu dyplomowego. Od 2012 roku pełni funkcję dyrygenta w Operze i Filharmonii Podlaskiej. Zrealizowany pod jego kierownictwem muzycznym musical Korczak zdobył Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury za najlepszy spektakl 2012 roku, został wyróżniony Medalem Rzecznika Praw Dziecka oraz otrzymał tytuł Wydarzenie Historyczne Roku, przyznane przez Muzeum Historii Polski w Warszawie. Tadeusz Płatek jest autorem źródłowego opracowania opery „Halka”, na podstawie pierwodruków i rękopisów Stanisława Moniuszki. Współpracował z wieloma orkiestrami symfonicznymi, m.in. Filharmonii Koszalińskiej, Filharmonii Podlaskiej, Filharmonii Krakowskiej i Filharmonii Poznańskiej oraz Polish-Israeli Festival Orchestra. Poprowadził ponad 100 przedstawień operowych, musicalowych (w tym kilkadziesiąt razy musical Upiór w Operze) i koncertów symfonicznych. Od marca 2014 pełni funkcję kierownika Krakowskiej Filii Autorskiej Szkoły Musicalowej Macieja Pawłowskiego, działającej pod honorowym patronatem Teatru Muzycznego ROMA. Od 2014 r. jest stałym dyrygentem Orkiestry Kameralnej Józefina. Posiada licencję rajdową R2. Ma siedmioletnią córkę Marcelinę.


Wojciech Hejno – Scenograf

Wrocławski filmowiec, studiował na Uniwersytecie Wrocławskim na Wydziale Filologicznym, spec. dziennikarstwo, absolwent Akademii Filmu i Telewizji w Warszawie ( specjalizacje – reżyseria filmowa i montaż filmowy) oraz Krakowskiej Szkoły Scenariuszowej. Autor licznych reportaży dla stacji telewizyjnych, filmów reklamowych, reżyser wielokamerowych rejestracji koncertów muzyki poważnej i spektakli teatralnych oraz klipów muzycznych. Wieloletni autor zdjęć do Kroniki Filmowej Dolnego Śląska, projektowanej w kinach regionu. Specjalizuje się w tworzeniu animacji multimedialnych dla widowisk artystycznych (min.: Wrocław Industrial Festival, Leo Festival – koncert inauguracyjny, Narodowe Forum Muzyki – Rytmy Świata, Akademia Muzyczna we Wrocławiu – „Don Giovanni”). Realizuje także animacje, korekcję barwną i gradeing dla potrzeb filmu pełnometrażowego (np. „Jesteśmy Żydami z Breslau” K.Kaper, D. Szuiszis,2016).


5-damianaleksander

Damian Aleksander – Doktor Korczak

Aktor teatralny i telewizyjny. Absolwent Państwowego Studium Wokalno-Aktorskiego im. D. Baduszkowej przy Teatrze Muzycznym w Gdyni. Finalista XIX Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu (1998). Od 2000 roku związany z Teatrem Muzycznym ROMA w Warszawie, gdzie zagrał główne role w takich musicalowych hitach jak: „Miss Saigon”, „Grease”, „Pięciu Braci Moe”, „Koty”, „Les Misérables” czy „Upiór w operze”. Nagrodzony potrójną Platynową Płytą. Wystąpił w wielu serialach (m.in. „Zostać Miss”, „ Barwy Szczęścia”, „Kryminalni”, „Hotel 52”), a także w filmie „Toilet Out Of Order” M. Bilskiego. Wraz z Discovery Channel realizował polską wersję serialu „Teste Case”. Propagator amerykańskiej metody Treningu Zastępowania Agresji (ART) w pracy z trudną młodzieżą. Studiował psychoterapię wg metody terapeutycznej A. Mindella. Był felietonistą w magazynach „Live and Travel” i „Łódź u fly?”. Autor „Lapidariów podRóżnych” – tomiku aforyzmów i zdjęć z podróży po Indiach i Nepalu. Od 2012 roku współpracuje z Operą i Filharmonią Podlaską – w premierowym spektaklu tej instytucji, musicalu „Korczak” Ch. Williamsa, wcielał się w postać samego Janusza Korczaka, jak również Lejzora Wolfa w „Skrzypku na dachu” i Upiora w „Upiorze w Operze”. W ostatnim czasie odbyły się również dwie premiery „Jekyll&Hyde” w Poznaniu, gdzie gra tytułową postać Jekylla i Hyde jak i „Rodzina Addamsów” w Gliwicach, gdzie pojawia się w roli kochanego Wujka Festera. Współpracuje z radiem RMF Classic współprowadząc raz w miesiącu „Filmową Listę Przebojów” i „Z musicalem pod rękę” z Magdaleną Miśko-Jackowską.


6-t-traczTomasz Tracz – Prześladowca

Absolwent Akademii Muzycznej we Wrocławiu. W 2008/2009 był stypendystą Universität für Musik und darstellende Kunst w Graz. Doskonalił swoje umiejętności wokalne pod kierunkiem Romana Werlińskiego. Jest pod stałą opieką Kazimierza Myrlaka. W 2009 zadebiutował na deskach Opery Wrocławskiej w „Weselu Figara” W. A. Mozarta. W latach 2010-2011 współpracował z Teatrem Muzycznym w Poznaniu, gdzie występował w operetkach, musicalach oraz koncertach operetkowych. Od 2012 do 2015 związany był z Operą i Filharmonią Podlaską – Europejskim Centrum Sztuki w Białymstoku, gdzie m.in. kreował postać Prześladowcy w polskiej prapremierze musicalu „Korczak” (nagroda – Wydarzenie Historyczne Roku 2012). W 2013 w ramach XX Bydgoskiego Festiwalu Operowego wziął udział w światowej prapremierze opery współczesnej „Poiesis” P. Zycha. W tym samym roku wystąpił w polskiej prapremierze opery komicznej J. Offenbacha „Robinson Crusoe” organizowanej przez Operę na Zamku w Szczecinie, a także zadebiutował jako Alfred w koncertowej wersji „La Traviaty” podczas Leszczyńskiego Festiwalu Muzycznego. W Grudniu 2014 brał udział w super widowisku „Zemsta nietoperza” R. Straussa organizowanym przez Filharmonie Wałbrzyską. W 2015 wykonał Requiem Gabriela Fauré w kościele św. Józefa na Kahlenbergu w Wiedniu dla Polonii w Austrii. W tym samym sezonie występował w roli Ferrend a w „Cosi fan tutte” m.in. w Wiedeńskim Theater Akzent, a także brał udział w Arezzo Summer Music Festival we Włoszech. W październiku 2015 roku wziął udział w przedstawieniach „Strasznego Dworu” St. Moniuszki na deskach Polskiego Ośrodka Społeczno-Kulturalnego w Londynie. W Grudniu 2015 na zaproszenie Accademia Musicale Europea wystąpił w ramach festiwalu „Tracielo e terra” w Rzymie, a także w super widowisku „Baron cygański” R. Straussa wystawionym w wałbrzyskim Aqua Parku oraz Hali Stulecia we Wrocławiu. W 2016 brał udział w „Carmen” podczas I Festiwalu Operowego w Polsce oraz na zaproszenie Polskiego Ośrodka Społeczno-Kulturalnego w Londynie kreował partię Dzidziego w „Hrabinie” St. Moniuszki. Uczestnik wielu festiwali takich jak: XIV i XV Wielki Turniej Tenorów w Szczecinie, Turniej Tenorów w Szczawnie-Zdroju, XII i XIII Festiwal „Ave Maria” w Czeladzi, XIII i XV Leszczyński Festiwal Muzyczny, 46 i 49 Festiwal Moniuszkowski w Kudowie-Zdroju oraz XVI, XVII i XX Bydgoski Festiwal Operowy, Arezzo Summer Festival, I i II Festiwal Operowy. Współpracował z Operą i Filharmonią Podlaską w Białymstoku, Operą na Zamku w Szczecinie, Operą Śląską w Bytomiu, Operą Novą w Bydgoszczy, Teatrem Muzycznym w Poznaniu i Gliwicach oraz z agencjami muzycznymi w kraju i zagranicą.


Młodzieżowa Akademia Musicalowa4-mlodziezowaakademiamusicalowa

Młodzieżowa Akademia Musicalowa (MAM) jest inicjatywą absolwentek Akademii Muzycznej we Wrocławiu: Joanny Kaczmarek, Malwiny Maksim i Magdaleny Zawartko, które po latach gromadzenia doświadczenia scenicznego, udziału w licznych warsztatach i projektach artystycznych i współtworzenia teatralno-muzycznej grupy postanowiły kontynuować tradycję, w której się wychowały – tradycję, w której osobowość kształtuje się przez kontakt ze sztuką.
MAM powstał w 2009 r. pod skrzydłami Dolnośląskiego Towarzystwa Muzycznego we Wrocławiu. Jest to warsztatowa szkoła przeznaczona dla dzieci i młodzieży, w której każdy chętny może odkrywać i doskonalić warsztat taneczny, wokalny i aktorski. Połączenie tych trzech dziedzin spełnia się w formie musicalowego spektaklu, którym kończy się każdy rok działalności Akademii.
Prócz cotygodniowych warsztatów we Wrocławiu, MAM organizuje również Letnie Warsztaty Musicalowe oraz warsztaty wyjazdowe, słuchacze Akademii uczestniczą także w dodatkowych projektach artystycznych.


Joanna Kaczmarek – chórmistrz, choreograf i asystent reżyseraimg_7402g

Wrocławianka. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie skrzypiec. Aktorka, piosenkarka, multiinstrumentalistka, kompozytorka, pedagog.
Debiutowała w musicalu „Piotruś Pan” w reżyserii Janusza Józefowicza, z librettem Jeremiego Przybory, który z powodzeniem był przez kilka lat grany w Teatrze Muzycznym ROMA w Warszawie. Brała udział w dwuletnim międzynarodowym projekcie badawczo-artystycznym „Dynamika Metamorfozy” w Instytucie im.Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu, gra sambę w żeńskiej formacji bębniarskiej MAMATUCADA, współpracowała z Wrocławskim Teatrem Lalek, Teatrem Muzycznym CAPITOL we Wrocławiu, występowała w wydarzeniach Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, Brave Festiwalu we Wrocławiu, Nieustającego Festiwalu „Z młodej piersi się wyrwało” w Sopocie, Ogólnopolskiego Przeglądu Młodych Wokalistów „Debiuty” (MDK „Śródmieście” we Wrocławiu) i wielu innych teatralnych i muzycznych przedsięwzięciach w kraju i poza jego granicami.
Obecnie współpracuje z „NetTTheatre – Teatr w Sieci Powiązań” w Lublinie współtworząc spektakl „The Hideout/Kryjówka” (jako część międzynarodowego projektu „Songs of my neighbours”) prezentowany na scenach polskich i światowych, oraz koncertuje z projektem „Przyjdę do siebie”, w którym łączy śpiew, elektronikę i grę na skrzypcach w autorskich kompozycjach. Pracuje w Młodzieżowej Akademii Musicalowej we Wrocławiu od początku jej istnienia; odpowiedzialna za zajęcia aktorskie oraz reżyserię spektakli MAM-u.
Warsztat aktorski i wokalny szlifowała pod okiem m.in. Janusza Józefowicza, Elżbiety Zapendowskiej, Cezarego Domagały, Katarzyny Groniec, Jerzego Satanowskiego, Anny Sroki, Renaty Przemyk, Zbigniewa Zamachowskiego, Grażyny Łobaszewskiej, Olgi Szwajgier oraz uczestnicząc przez wiele lat w zajęciach teatralno-muzycznych przy Wrocławskim Teatrze Lalek we Wrocławiu, gdzie zasilając szeregi grupy AKUMULATOR kształtowała świadomość i wrażliwość teatralną.
Jest laureatką:
II nagrody Obornickich Spotkań z Muzyką i Poezją
I nagrody w Konkursie Interpretacji Piosenek J.Przybory „Stacja Kutno” w Kutnie
I nagrody w Festiwalu Piosenki Młodzieżowej „KAROLEK” we Wrocławiu
I nagrody w Ogólnopolskim Festiwalu Piosenki Aktorskiej w Bielsku Białej
I nagrody w Ogólnopolskim Polskim Turnieju Śpiewających Poezję „Łaźnia” w Radomiu
III nagrody Ogólnopolskiego Festiwalu Piosenki Artystycznej w Rybniku
II nagrody na Studenckim Festiwalu Piosenki w Krakowie
I nagrody XIII Festiwalu „Pamiętajmy o Osieckiej” w Warszawie


Magdalena Zawartko – chórmistrz, choreograf i asystent reżysera

Zawartko/PiaseckiWokalistka, pedagog emisji głosu w Studium Pedagogicznym Akademii Muzycznej we Wrocławiu, ale przede wszystkim marzycielka, wizjonerka i fanka twórczości Walta Disneya.
Jej autorski projekt „Leć głosie” łączący muzykę etniczną z jazzową improwizacją reprezentował Europejską Stolicę Kultury w wielu krajach Europy i został uhonorowany Nagrodą Gazety Wyborczej WARTO.
Współpraca artystyczna podczas następujących wydarzeń: Europejskie Nagrody Filmowe 2016 (Wrocław), Międzynarodowy Festiwal Producentów Filmowych (Katowice 2013), FAMA (udział w projekcie Włodka Pawlika We are from here), Euro 2012, Festiwal Partnerstwa we Lwowie, Nagrody Muzyczne i Teatralne Wrocławia 2016, Lumen Caritatis (reż Roman Kołakowski), Teatr Arka Ucisz Serce (Anioł), Intymny świat – Erynia (reż Julian Hasiej), Les indes galantes (asystent reżysera reż Cezary Tomaszewski), Księżniczka Czardasza ATM Wrocław (asystent reżysera reż. Elżbieta Lejman- Krzysztyniak), nagrania wokalne dla Teatru Lalki i Aktora w Opolu (80 dni dookoła świata, reż. Jerzy Bielunas) i Teatru im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu (muz. Piotr Dziubek), MILION GWIAZD – widowisko musicalowe (produkcja).
Dyskografia:
Zawartko/Piasecki – Leć głosie (DTM, Captain Erth 2015)
Piotr Wojtasik Old Land (SoJazz 2013)
Cover Brass Band Świątecznie (DTM 2009)

Posiada również bogatą działalność pedagogiczną. Jest założycielką i pedagogiem śpiewu w Młodzieżowej Akademii Musicalowej we Wrocławiu od 2009 roku. Prowadziła liczne warsztaty wokalne m.in.: Coolturalny Wrocław, Festiwal Nauki we Wrocławiu, warsztaty jazzowe dla dzieci w Vertigo Jazz Club. Współpracuje z Akademią Młodego Radiowca, klubokawiarnią Hamak! i Centrum Edukacyjnym Narodowego Forum Muzyki.


Daniel Jasiński – Producent

Absolwent Wydziału Reżyserii Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Teatralnej i Telewizyjnej im. L. Schillera w Łodzi (scenopisarstwo), Uniwersytetu Wrocławskiego (kulturoznawstwo) oraz Papieskiego Wydziału Teologicznego (filozofia i etyka).
Kierownik produkcji, autor scenariusza i współautor opracowania muzycznego do filmu z cyklu „Dolny Śląsk Pełen Historii”: „Dolina Pałaców i Ogrodów”. Autor scenariusza „Szlak Snów Dolnego Śląska”(w produkcji), „Platerówki” (w produkcji) oraz adaptacji scenariusza plenerowego widowiska-teatralnego „Riese…pamięci Ofiar”. Współpomysłodawca Akademii Doktora Korczaka oraz producent i współautor adaptacji scenariusza musicalu „Doktorze Korczak!”.
Koordynator realizacji projektów Ośrodka Kultury i Sztuki we Wrocławiu, m.in: Festiwalu Maj z Muzyką Dawną, Konkursu Wokalnego im. A. Hiolskiego w Kudowie-Zdroju, koncertów i reportaży.